Irányváltás: amikor a startup újragondolja stratégiáját, hogy alkalmazkodjon a megváltozott iparági körülményekhez, felhasználói igényekhez vagy bármi egyéb faktorhoz, ami (pozitív) hatással lehet a bevételeire. 


Hiába a jó ötlet, ha a piaci visszajelzések alapján az elképzelésünk nem piacképes, ilyenkor egy startupnak váltania kell. A legrosszabb eshetőség, ha az alapötlet megy a kukába, ennél szerencsésebb, ha a vízió marad, csak más megoldást kell mögé tenni – vagyis technológiailag kell új irányba menni, esetleg az üzleti modellben. Az irányváltás jöhet abból is, hogy a termékfejlesztés alatt a csapat talál olyan niche területet, ahonnan visszajelzés érkezik, lenne igény a megoldásukra. A lényeg: a startup a direkt vagy indirekt visszacsatolások alapján változtat az üzleti modelljén. 

Ez is érdekelhet!