Találkoztam a világ leggazdagabb magyar emberével

Kint meleg van, nehéz és párás idő. Bent hűvös és csend. 25 óra utazás, egy éjszaka és egy papírtányéron felszolgált amerikai reggeli (bagel, nagy pohár gyenge kávéval) áll mögöttem. Az […]

cover_1_new_2017_nov_peterffy

Bővebben

gepida_000

Tudtad, hogy magyar?

Oszd meg!

Berkes György vállalkozó típus. Ezzel még nem mondtam semmi meglepőt a júniusi Forbes címlapemberéről: ha valaki bicikligyárat visz 20 éve, ez a minimum. Azért a Gepida tulajdonosa – igen, ez egy magyar márka – maga is azt hitte, hogy viccelünk, amikor a címlapfotózás stúdiójában egy óriási trambulin várta. „Azon kéne ugrálni, mi meg fotózunk.” És megcsinálta. A koncepció is jó volt, de aztán beláttuk, hogy Györgyhöz mégsem passzol, így végül nem ez lett a címlapfotó.

forbes_junius_cimlap_gepida

Gondolom, György olyan feladatnak tekintette az ugrálást, amire nem számított ugyan, de ha ez kell a sikerhez (a sikeres címlaphoz), akkor feltűri az ingujját és beleáll. Mint az elektromos biciklikkel tette, amibe kicsit korán vágott bele, de ma már azon keresi pénze jelentős részét. Berkes György több mint két évtizede teker, s egyre gyorsabban. És ami külön jó: volt, amibe belebukott (nem is kicsit, nagyon), de arról sem szégyell beszélni. Benne is van a cikkben.

cimlapsztori

Frei Tamásból legalább három van – írja Nagy Zsolt találóan a Café Freiről szóló cikk elején: a volt tévés, az író és a kávés. Van, aki mindhármat ismeri, van, aki talán azt sem tudja, miért Frei a Café Frei. (Mondjuk, belőlük nem lehet sok: Tamás oldala a Facebookon 200 ezer feletti követőnél jár, a kávézóé 44 ezernél.) Miért pont kávézó, ki az üzlettárs, hol terjeszkednek, mi benne az öröm – Zsoltot ezek érdekelték, és mindezt meg is írta a júniusi Forbesban. Nem is értem, miért vártunk több mint három évet, hogy erről a kávézóláncról cikk szülessen.

frei

Van egy olyan érzésem, hogy a Café Freiben nem egy MLM-ügynök győzködte már friss ügyfelét vásárlásról vagy éppen a belépésről. Ez már csak azért is reális, mert félmillió ember tagja valamilyen értékesítési hálózatnak Magyarországon. MLM-nemzet vagyunk, és ezt már a friss Forbes címlapjáról is lehet tudni. Az más kérdés, hogy ez a rengeteg értékesítő európai összehasonlításban nem ad el kifejezetten sokat.

mlm

A multi-level marketingről sok a tévhit és a félreértés (miközben nyilván vannak valódi és idegesítő dolgok is körülötte), ezeket is összeszedte Ács Gábor, de két céget mélyebben is bemutatunk. A legnagyobb magyar hálózatot, a Flavont (családi tulajdon!), illetve a Forever Living Products-ot.

Az első alkalom, hogy a Forbes (egészen pontosan Zsiborás Gergő) elkészítette startupjelentését. Nagy a hájp, sok a hír, szükség van arra, hogy évente egyszer összefoglaljuk, mi is történik valójában. Gergő több mint 100 startuptól kapott válaszokat online kérdőívében, kedvenc oldalpárom még is az, ahol az elmúlt évek hájpját foglaljuk össze egy egyszerűen meghúzott vonal segítségével. Simplicity!

startup

Trump a júniusi magazinból sem maradhat ki (még kapható a Világ Milliárdosai különszámunk, címlapján az amerikai elnökkel). Van egy veje, Jared Kushner, neki pedig egy öccse, Josh. Ahogy az egész Kushner család, ő is demokrata, de ettől még nem lett volna címlapos az amerikai Forbesnál. Izgalmas befektetései vannak (például az Instagram), és az sem mellékes, miként kezeli bátyja hirtelen jött politikai karrierjét.

teso

Olvasd el A magazin rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő