A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána […]


Bővebben

A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána hány csavarnak és meglepő fordulatnak kellett még történnie ahhoz, hogy Zwack Sándor neve mellé oda tegyük a római hatost, lenyűgözött. Itthon szinte felfoghatatlan, egy élő, működő, hol sikeres, hol rossz döntéseket hozó valódi cég, amelyiket a HATODIK generáció vezet. 1892 óta ott van a cégközpontja, ahol most. Ilyen nincs, és mégis van, és most végre a Forbesban is. 

Megadjuk a módját, G. Tóth Ilda kielemezte a cég jelenlegi helyzetét Unicum Nexttől a Riserván át, majd Melis Dóra elmeséli a legfontosabb családi sztorikat és mutat egy oldalpárnyi cikk gyűjtést a rendszerváltás környékéről.

A Zwackon túl hozunk még pár tanulságos üzleti történetet a friss számban. Ács Gábor évek óta követi a Szallas.hu fejlődését, most épp azt írta meg, hogy hajtották végre regionális terjeszkedésüket. A Dorsum pénzügyi informatikai cégről még egyáltalán nem írtunk, de Fekete Emese mostani cikkéből kiderül az is, hogy ők hogyan tudtak Közép-Európában terjeszkedni.

És még csak ezek után jön a Magyar100, a 100 legértékesebb teljesen magyar tulajdonban lévő cég listája. A Forbesban még a szócikkek sem unalmasak – erről Zsiborás Gergő és csapata gondoskodik. Mindezt keretbe foglalja Lakatos Péter (Videoton) és Szendrő Gábor (Concorde MB Partners) elemzése arról, hogy miért voltak sikeresebbek a lengyel cégek és így a lengyel gazdaság az elmúlt 30 évben. Lebilincselő írás, ami egyszerre mutat makró képet és teszi mellé a vállalati példákat. 

A friss lapban van még egy rész a „Magyarország kedvenc utcái” sorozatunkból, most Krisztinavárost járta végig Bujdosó Bori. És Katona Ildikó is elmondja egy interjúban, hogy milyen ma egy „family office-t” létrehozni, ahol 2 milliárd feletti vagyonnal rendelkező családok pénzét kezeli. A magazin a magazinban koncepció keretében Bánlaki D. Stella szerkesztésében megszületett az első Forbes Egészség. A címlapsztori: Femtech, azaz olyan egészségügyi technológia, ami nőknek szól.


 

„Soha ne fektess olyan cégbe, amit a tulajdonosról neveztek el!”

Tóth Zoltán, Euroventures