Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána hány csavarnak és meglepő fordulatnak kellett még történnie ahhoz, hogy Zwack Sándor neve mellé oda tegyük a római hatost, lenyűgözött. Itthon szinte felfoghatatlan, egy élő, működő, hol sikeres, hol rossz döntéseket hozó valódi cég, amelyiket a HATODIK generáció vezet. 1892 óta ott van a cégközpontja, ahol most. Ilyen nincs, és mégis van, és most végre a Forbesban is. 

Megadjuk a módját, G. Tóth Ilda kielemezte a cég jelenlegi helyzetét Unicum Nexttől a Riserván át, majd Melis Dóra elmeséli a legfontosabb családi sztorikat és mutat egy oldalpárnyi cikk gyűjtést a rendszerváltás környékéről.

A Zwackon túl hozunk még pár tanulságos üzleti történetet a friss számban. Ács Gábor évek óta követi a Szallas.hu fejlődését, most épp azt írta meg, hogy hajtották végre regionális terjeszkedésüket. A Dorsum pénzügyi informatikai cégről még egyáltalán nem írtunk, de Fekete Emese mostani cikkéből kiderül az is, hogy ők hogyan tudtak Közép-Európában terjeszkedni.

És még csak ezek után jön a Magyar100, a 100 legértékesebb teljesen magyar tulajdonban lévő cég listája. A Forbesban még a szócikkek sem unalmasak – erről Zsiborás Gergő és csapata gondoskodik. Mindezt keretbe foglalja Lakatos Péter (Videoton) és Szendrő Gábor (Concorde MB Partners) elemzése arról, hogy miért voltak sikeresebbek a lengyel cégek és így a lengyel gazdaság az elmúlt 30 évben. Lebilincselő írás, ami egyszerre mutat makró képet és teszi mellé a vállalati példákat. 

A friss lapban van még egy rész a „Magyarország kedvenc utcái” sorozatunkból, most Krisztinavárost járta végig Bujdosó Bori. És Katona Ildikó is elmondja egy interjúban, hogy milyen ma egy „family office-t” létrehozni, ahol 2 milliárd feletti vagyonnal rendelkező családok pénzét kezeli. A magazin a magazinban koncepció keretében Bánlaki D. Stella szerkesztésében megszületett az első Forbes Egészség. A címlapsztori: Femtech, azaz olyan egészségügyi technológia, ami nőknek szól.

 

“Fiam, soha ne ígérd meg egy angol lánynak, hogy elveszed feleségül, hacsak nem gondolod komolyan. Ők elhiszik.”

báró Gelsey Henrik, báró Gelsey Vilmosnak 1942-ben